Érdekes, tudtad hogy...?
- A "Tamás bátya kunyhója" volt az első regény, amelyet 1 milliónál is több példányban adtak el.
Valamennyi általunk forgalmazott termékre a gyártó által meghatározott és a webáruházban valamennyi készüléknél feltüntetett ideig garanciát vállalunk, melynek jogi vonatkozását a - 151/2003. (IX. 22.) Korm. Rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról - tartalmazza. A Vásárló jogait a polgári törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. Törvény rögzíti.
A készülékek garanciaideje vagy a beüzemeléstől, vagy pedig - tekintettel arra, hogy ezen készülékek állás közben is romolhatnak - a számla kiállítását követő 30. nap után elkezdődik. Az általunk szállított készülék csomagolásában találja a berendezéshez kapcsolódó készpénzfizetési számlát, valamint a jótállási jegyet, mely tartalmazza a garanciális feltételeket, amik egyes típusoknál eltérhetnek egymástól. Kérjük, hogy ezeket a dokumentumokat őrizze meg, mert egy esetleges garanciális problémája intézésénél ezekre szüksége lesz. Elveszett jótállási jegyet kizárólag a vásárlás napját és tényét igazoló készpénzfizetési számla ellenében tudunk pótolni!
Fontos tudnia, hogy a készüléket kizárólag az Országos Monitoring és Képesítő Testület által kibocsátott, a 310/2008 (XII. 20.) Kormányrendelet és a 303/2008/EK rendelet szerinti „kék kártyás” képesítéssel rendelkező szakember telepítheti, illetve helyezheti üzembe. A jótállási igény érvényesítésének további feltételei a vásárlás tényét igazoló számla megléte, a pontosan és hiánytalanul kitöltött jótállási jegy, a garanciális követelményként támasztott évenkénti karbantartások elvégzése, illetve azok megtörténtének igazolása a vásárló nevére és címére kiállított készpénzfizetési számlával, valamint annak a jótállási szelvény megfelelő helyen történő rögzítése. Ezek tudatában a szerelőtől követelje meg a dokumentumok pontos kitöltését, valamint kérje a szakszerű használat és üzemeltetés kioktatását. Egyes típusoknál hosszabb jótállási időhöz juthat, ha a berendezés telepítését az adott márkát forgalmazó cég által képesített szakember telepíti.
Tájékoztatjuk, hogy a garancia érvényét veszíti, így nem érvényesíthető a jótállási igény a következő esetekben:
- a klímaberendezést nem kék kártyával rendelkező szerelő telepíti, illetve helyezi üzembe, vagy a hibát szakszerűtlen telepítés okozta,
- a készülék a kezelési útmutatóban foglaltaktól eltérő, azaz nem rendeltetésszerű használat, szakszerűtlen szállítás vagy tárolás, a készüléken kívül álló ok (például a hálózati feszültség megengedett mértéknél nagyobb ingadozása) miatt hibásodott meg,
- a légkondicionálót nem komfort (háztartási) célra használták, ebben az esetben a készülékre 2 év garancia vonatkozik - kivéve, ha a gyártó ettől kevesebb jótállási időt ad meg,
- a készülék vagy a jótállási jegy nem azonosítható, illetve a jótállási jegy nem a valóságnak megfelelő adatokat tartalmaz,
- a jótállási jegyen javítás vagy rongálódás nyoma látható, illetve ha az elveszett,
- a vásárlás időpontja nem állapítható meg.
Garanciális problémájának intézési módját a 49/2003. (VII. 30.) a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről GKM rendelet tartalmazza. Jótállási igényt érvényesíteni kizárólag a hitelesített jótállási jeggyel lehet. A hitelesített jótállási jegynek tartalmaznia kell a készülék típusát és gyári számát, az eladás keltét, valamint az értékesítő bélyegzőjét. Kérjük a berendezés átvételekor a jótállási szelvényen ezek meglétét ellenőrizze.